Seppo

RobotWise lessen als Online Game

RobotWise ontwikkelt en biedt interactieve les- en trainingsprogramma’s, met sociale educatieve robots, voor alle typen onderwijs. Nu ook beschikbaar als Online Game in Seppo! Wij richten ons op talentontwikkeling met robots als hulpmiddel, waarbij ‘Socializing through technology’ de rode draad is. RobotWise heeft kant en klare  lesprogramma’s voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en het beroepsonderwijs. Leerkrachten worden opgeleid om robots in te zetten als hulpmiddel voor talentontwikkeling, waarbij we ook ondersteuning in de klas kunnen bieden met behulp van onze co-teachers.

Onze didactische werkwijze hebben we nu ook in de vorm van een activerende Online Game, ook wel gamification genoemd. RobotWise heeft hiervoor gekozen voor het Seppo-platform.

RobotWise in Seppo

RobotWise biedt verschillende lesprogramma’s, waarbij we per school kijken naar de behoefte van de leerlingen en het docententeam.  Vanaf 2021 ook mogelijk via Seppo.

De lessen worden voor jouw school in een privé bibliotheek van Seppo klaargezet in de vorm van een game, waarbij de leerlingen spelenderwijs de lesstof tot zich krijgen en tegelijkertijd fysieke robots leren programmeren. Tijdens onze lessen staan de 21st Century Skills centraal, denk hierbij aan samenwerken, probleemoplossend- en analytisch vermogen en creativiteit. Tijdens het spel worden er feedback vragen gesteld en leggen ze hun creaties digitaal vast. Alle antwoorden en creaties van de leerlingen worden opgeslagen in een digitaal archief van Seppo. Op die manier kunnen de beste ideeën of moeilijkere oefeningen samen met de klas na het spel worden bekeken en wordt er ook tijd besteedt aan zelfreflectie.

Door de unieke lesprogramma’s ondersteunt met co-teachers in de klas koppelt RobotWise technische vaardigheden aan de ontwikkeling van sociale cognitieve vaardigheden. Door de inzet van sociale educatieve robots in de klas ontdekken de leerlingen en de leerkrachten de vaardigheden die je al wel hebt maar misschien nog niet voldoende inzet. Door met robots samen te werken ga je op een andere manier nadenken waardoor je je bewust wordt van deze vaardigheden.

Kennismaking games voor leerkrachten

Speciaal voor leerkrachten hebben we ook kennissessies in games ontwikkeld. Net als jouw leerlingen ga je kennis opdoen van het RobotWise programma via Seppo. Spelenderwijs ervaar je hoe je met behulp van educatieve robots talenten kan ontdekken van je zelf en van anderen. Ook maak je kennis met een diversiteit aan robots en leuke activiteiten die je in kan zetten in de les.
RobotWise hoopt op deze wijze leerkrachten op een laagdrempelige manier te enthousiasmeren om robots in te zetten in de klas, waarbij talenttonwikkeling centraal staat.

Neem contact op voor jouw klas

Tools – hulpkaarten

Via de RobotWise games in Seppo kan je op een laagdrempelige manier robots inzetten in de klas.

Wil je nog even zien welke apps er op de tablets moeten staan, hoe je je het beste kan voorbereiden voordat de lessen starten of hoe je in kan loggen in Seppo dan verwijzen we graag naar onderstaande documenten die je kan downloaden. Soms verschilt een hulpkaart in het PO van het VO; dit staat omschreven in de titel van de link.

ICT voorbereiding:

Snelstart: Robot apps (PO) voor op de tablet

Snelstart: Robot apps (VO) voor op de tablet

Dash gebruiksklaar maken

Voorbereiding voor de eerste les:

Snelstart: Seppo inloggen (PO) voor leerkrachten

Snelstart: Seppo inloggen (VO) voor docenten

Evaluatieformulier PO

Reflectieformulier VO

Nulmeting PO

Dash tools

Dash woordenlijst Engels-Nederlands

Dash Puzzel vertaling ‘Rijles’

Dash Puzzel vertaling ‘Knock-knock’

Dash Puzzel vertaling ‘Police’

Dash Puzzel vertaling ‘Dancing’

Dash Puzzel vertaling ‘Figure-skating’

Dash Puzzel vertaling ‘De vreselijke trol’

Ozobot tools

Ozobot kalibreren

Ozobot kleurcodekaart

Ozobot tips & tricks

Ozobot uitgebreide handleiding