Persbericht: RobotWise brengt educatieve lesprogramma’s met sociale robots naar de Engelse taalmarkt

Amsterdam, 22 maart 2023 – Door te spelen en te leren met echte robots wil RobotWise de ‘skills gap’ op scholen en arbeidsmarkt aanpakken.

RobotWise, het Nederlandse edtech-bedrijf dat bekroonde educatieve lesprogramma’s met interactieve sociale robots aanbiedt, gaat zijn innovatieve aanpak naar de Engelse taalmarkt brengen. Door te spelen en te leren met echte robots wil RobotWise de ‘skills gap’ op scholen en op de arbeidsmarkt aanpakken. Het Nederlandse bedrijf kondigde hun internationale uitbreiding aan als onderdeel van hun presentatie op de grootste edtech-conferentie ter wereld, BETT in Londen, van 29 tot 31 maart 2023. Bekijk hier een korte video van RobotWise-robots in actie.

RobotWise wordt al succesvol gebruikt in meer dan 100 scholen en 50 bedrijven in Nederland, waaronder grote namen zoals Rabobank, Tembo Group, Visma Connect en de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI). In feite heeft hun deelname aan CES, ‘s werelds grootste elektronicabeurs in Las Vegas afgelopen januari, hun beslissing om internationaal uit te breiden versterkt. Tamar Neter, oprichter van RobotWise, verklaarde dat “als bekroonde oplossing en eerste mover, we ernaar streven om te groeien en verbinding te maken met scholen en organisaties in de Engelssprekende markt om de internationale skills gap aan te pakken.”

McKinsey
Volgens een wereldwijde enquête van McKinsey van april 2021 over herscholing is het duidelijk dat het belangrijker dan ooit is de skills gap aan te pakken. De meeste respondenten zeggen dat het opbouwen van vaardigheden (meer dan het aannemen, contracteren of herplaatsen van werknemers) de beste manier is om de skills gap te dichten. De resultaten wijzen ook op een verschuiving in de belangrijkste te ontwikkelen vaardigheden, die meestal van sociale en emotionele aard zijn, zoals empathie, leiderschap en aanpassingsvermogen. Dit zijn slechts enkele van de vaardigheden die zijn geïntegreerd in de les- en trainingsprogramma’s van RobotWise.

Nieuwe benadering
RobotWise pakt de skills gap aan door te spelen en te leren met behulp van echte robots. Dit is een geheel nieuwe benadering om basisschoolkinderen, leraren en bedrijven op te leiden over inzetmogelijkheden van robotica via gamified learning en programmeren van robots om technische vaardigheden te koppelen aan sociaal-emotionele vaardigheden. Hiermee bereidt RobotWise jongeren en hun leraren en bedrijven voor op een snel digitaliserende samenleving, ontwikkelt hun 21e-eeuwse vaardigheden en helpt hen hun talenten te ontdekken. De interactieve, gamified lessen en trainingsprogramma’s van RobotWise zijn gestructureerd om standalone, interactieve modules te zijn of geïntegreerd te worden in het bestaande programma van een organisatie.

Voor media die naar BETT gaan
Maak voor of tijdens BETT een afspraak met RobotWise via tamar@robotwise.nl en/of zie RobotWise in actie op het Nederlands Paviljoen, stand ND60 op woensdag 29 maart van 10.00 – 15.00 uur. RobotWise is geïnteresseerd in het ontmoeten van pers, potentiële investeerders en potentiële partners (scholen, LMS-partners en organisaties) gericht op gamification of gamified learning aanbieders die kunnen helpen bij het online verspreiden van RobotWise’s les- en trainingsprogramma’s. Bezoek de website.

Over RobotWise
RobotWise ontwikkelt en biedt interactieve, gamified les- en trainingsprogramma’s met behulp van sociale educatieve robots voor alle onderwijsniveaus, bedrijven en jeugdzorginstellingen. De organisatie streeft naar talentontwikkeling, met robots als hulpmiddel, gericht op de ontwikkeling van sociale en (meta)cognitieve vaardigheden. Het leverde RobotWise een top 10 notering op in de lijst van de meest innovatieve bedrijven in Nederland (de Nederlandse Innovatiemonitor 2021). Kijk voor meer informatie op www.robotwise.nl.

Contactpersonen voor de pers

RobotWise, Tamar Neter, 06 509 29 295, tamar@robotwise.nl

Download de perskit voor foto’s, logo’s, de one pager en factsheet over RobotWise.

Download hier het officiële persbericht.

Download pres release here in English.